T'AGRADARIA OBRIR TOT UN MÓN AMB UNA CLAU?
T'imagines que poguessis obrir tot un món amb una clau? Un món en què els alumnes parlin, visquin, pensin, es sorprenguin i aprenguin matemàtiques i llengua...
Doncs Cric-Crac et dóna la clau...
El projecte Cric-Crac de llengua i matemàtiques et proposa una metodologia activa de treball perquè els nens i nenes descobreixin el món de les matemàtiques i la llengua amb el teu guiatge i compartint l'experiència amb els altres infants.
CLAUS DEL PROJECTE
DIÀLEG
L'alumne verbalitza el que aprèn i comparteix els coneixements amb els altres nens i nenes en un marc comú en què van construint nous coneixements. El diàleg es fomenta en el treball del bon dia, en les activitats en grup i també en els espais que promouen l'autoavaluació i la reflexió.
MANIPULACIÓ
L'infant aprèn els conceptes utilitzant elements de l'entorn o prenent com a referència contextos reals de l'entorn proper. A més, el projecte compta amb una proposta completa i motivadora de material d'aula per fer les sessions. El treball manipulatiu es suggereix a les sessions que es descriuen a la guia didàctica.
EXPERIMENTACIÓ
Es fomenta que l'alumne arribi a la comprensió dels conceptes per ell mateix, amb autonomia. Les propostes de manipulació o d'observació d'allò que aprèn en contextos pròxims i reals, fa que l'alumne experimenti els conceptes matemàtics abans d'arribar a la fase gràfica o simbòlica o que entengui la funcionalitat de la llengua i del text escrit en el dia a dia.
REFLEXIÓ
Es proposen instruments d'autoavaluació que promouen la reflexió dels infants sobre el propi procés d'aprenentatge i l'ajuden a anar més enllà d'una qualificació senzilla fent que sigui conscient del que aprèn -així com també de les emocions i sentiments que experimenta en relació al seu desenvolupament- i de com ho aprèn -introduint rutines i estratègies de pensament (aprendre a pensar)-.
SORPRESA
Cada sessió s'inicia amb una proposta que motivi l'infant i el predisposi a seguir la dinàmica amb interès, bé sigui amb un repte o amb una sorpresa situada en algun lloc de l'aula.
EL JOC
El projecte s'acompanya de materials d'aula motivadors que conviden a fer del treball manipulatiu i l'experimentació, dues de les claus del projecte, un joc. A l'entorn digital s'allotgen continguts i aplicacions interactives per aprendre o repassar de manera lúdica continguts matemàtics i de llengua.
MÉS SOBRE CRIC-CRAC
Baixa’t el catàleg del projecte Cric-Crac!
Amb el projecte Cric-Crac de matemàtiques, els nens i nenes aprendran, d’una manera vivencial, conceptes matemàtics bàsics relacionats amb els blocs de continguts següents: Geometria i propietats dels objectes, Mesura i relacions espaciotemporals, Lògica i resolució de problemes, Nombres i operacions.
El projecte Cric-Crac de Llengua proposa un treball actiu i manipulatiu que motiva l’interès de l’infant per la llengua a partir del reconeixement de la utilitat que té.